maanantai 15. syyskuuta 2014

Vertaisarviointiin näkökulmia ja palkinto hyvästä työstä

Tänään kuulemme luomanne mallit/ohjeet tms. tuotokset opettajan verkostoitumisen apuvälineeksi. Kukin antaa esittävälle opintopiirille huomioita perustuen opintojakson arviointikohteisiin ja -kriteereihin. Kertauksen vuoksi ne on lueteltu tässä:
  • Arviointikohteet:
  • Ammatillisen koulutuksen yhteistyöverkostot
  • Työelämälähtöisyys ja aluevaikuttavuus ammatillisessa koulutuksessa
  • Opintojakson arviointikriteerit
Opettajaopiskelija osaa toimia erilaisissa ammatillisen koulutuksen ja yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa. Hän osaa toimia sekä työelämän kehittäjänä että alueellisena vaikuttajana opetusta toteuttaessaan.

Niiden pohjalta loin jo valmiiksi muutamia kysymyksiä, joihin vastaamalla voi vertaisarviointia aloitella esitystä kuunnellessa:

  • Osaavatko opintopiirin jäsenet toimia ammatillisen koulutuksen kentällä yritys-, yhteistyö- ja muissa sidosryhmäverkostoissa? 
    • Miten se ilmenee?
  • Osaavatko opintopiirin jäsenet toimia työelämän kehittäjänä ja alueellisena vaikuttajana?
    • Miksi?
    • Onko opintopiirin esitys sopiva opettajan ammatillisen verkoston rakentamisen ohjeeksi/malliksi? Miksi?
  • Muita mieleen tulevia asioita...






J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti